Saturday 13 June 2015

7 Really Simple Tips for writing SEO Optimized Content


If your content is not SEO optimized it may get lost somewhere without getting the right exposure. Listed below are seven tried and tested tips on writing SEO friendly content that will surely generate huge traffic.

1)  Provide Adequate Information
Give a brief description about your product and everything that the reader may wish to know. Provide all the necessary information related to your firm and not just focus on promoting the product.

2) Make it Appealing
Use simple language that the readers would be familiar with and always keep it compact and up to the point. Lengthy paragraphs and unwanted details may make the reader lose interest.

3) Use Unique Headlines
A headline that keeps the reader wanting to know more about the article and also good enough to tell what the article is all about. Create a body copy that is engaging and does not sound monotonous or like an advertisement trying to sell products.


4) Use Keyword Rich Phrases 
Keywords are nothing but words that people are most likely to insert in the search engine slot while looking for a specific thing on the internet. The more you use keywords the more your content is likely to appear in the search results every time a search action has been performed for the related topics.

5) Incorporate Imagery and Videos
Only a mere description about your product may become a bit boring and may go unattended. But if you use related images for your content it may definitely seem more appealing and develop interest among the readers. Add links and videos wherever necessary. This creates a curiosity in the reader to know more and more about your product/service.

6) Implement Google Authorship


Google Authorship is a quick and easy way to tie content to a certain author, all you need is a Google+ account. As a result, your articles come up as rich snippets in the search results featuring the author's photo along with the article title. Google Authorship is great for personal promotion, but can also increase the click through rate to your articles.



7) Monitor your Activity
Monitor your efforts. Track your page views and the average time spent on a page. Check things like your bounce rate and time on site to get an idea of how users interact with your website after landing on your content. If you see a high drop off in addition to a low average time spent on the page, that's an indication that your content wasn't relevant to what they were looking for, or worse, wasn't interesting. Also, take a look at the number of social interactions (shares, likes, etc) to get an idea of the virality of your post. Just looking at these simple statistics can give you a good idea of which content pieces are well-received and liked, so that you can create that type of content for the audience.

Both content and SEO are important in order to generate traffic so it's important  to use quality techniques for more public engagement on your website.




Written by : Shilpa Mathur

No comments:

Post a Comment